Neradi každý rok měníme něco v pravidlech a technických regulích, ale vždy se snažíme naslouchat VAŠIM připomínkám a námětům a v rámci možností na ně pak reagujeme. Letos jsme do specifikací soutěžních kategorií zasahovali jen opravdu minimálně, ale každému doporučuji si je pro jistotu znovu přečíst…
Soutěžní kategorie motocyklů hodnocené samotnými soutěžícími a odbornou porotou:
1. Tuzemák
Česká a slovenská "národní" kategorie. Všechny druhy a typy motocyklů bez rozdílu počtu válců, objemu motoru a roku výroby, ovšem poháněné POUZE motory české výroby (Jawa, ČZ, Walter, Ogar, Eso, Laurin & Klement...). Jedinou výjimku tvoří stroje SLOVENSKÉ výroby, které budou při výběru také akceptovány (Tatran, Manet...). Do soutěže budou přijaty jen stroje upravené, nebo postavené v Čechách. Rozsah úprav a změn není nijak omezen. Motocykly této kategorie nemusí mít platnou RZ, ani OTP.
2. Chopper & Cruiser
Všechny upravené a přestavěné choppery a cruisery bez rozdílu roku výroby, počtu válců a objemu motoru, které MUSÍ MÍT platnou RZ a OTP a u nichž jsou alespoň dva základní stavební prvky motocyklu (rozumí se rám a pohonná jednotka) totožné s typovým a modelovým označením uvedeným ve velkém technickém průkazu. Do rámu i podvozku je povoleno zasahovat, avšak ROZSAH ÚPRAV NESMÍ BÝT VĚTŠÍ, NEŽ ZMĚNA 50ti PROCENT PŮVODNÍCH KONSTRUKČNÍCH PRVKŮ A ROZMĚRŮ. Bude-li při přejímce motocyklu zjištěno, že změna především rámu a celého podvozku je radikálnější, než 50%, nebo bude-li základ motocyklu tvořit úplně NOVÝ RÁM, pak bude motocykl bez ohledu na použitý agregát automaticky zařazen do kategorie Freestyle. Rozsah změn na rámu a na podvozku zhodnotí odborná porota. Do této kategorie nespadají stroje s veškerými americkými motory Harley-Davidson, Indian, Victory, Henderson, ani s jejich licenčními kopiemi (S&S, RevTech, Merch, Delkron, TP Engineering, Ultima, Flathead Power a pod...)
3. Pro Street
Kategorie silničních sportovních motocyklů; především na bázi výkonných dvouválcových, tříválcových a čtyřválcových motorů pocházejících ze supersportů a superbiků. Všechny "vytuněné" silniční sériové motocykly, stroje upravené a přestavěné ve stylu streetfighter, nebo muscle bike, speciály pro stuntriding, repliky závodních motocyklů, závodní speciály, dragsterové motocykly. Do této kategorie patří i zajímavě upravené, či přestavěné stroje typu enduro, cross, nebo přestavby pro supermoto. Soutěžící stroje nemusí mít platnou RZ a OTP.
4. Café Racer - Bike
Všechny sportovně laděné motocykly přestavěné nebo upravené v klasickém stylu (vzhledově inspirované sportovními motocykly od 50. do konce 70. let s klasickými tvary) a samozřejmě NEKAPOTOVANÉ (malé dílčí kapotáže, polokapotáže či ochranné štítky jsou akceptovány).
Jde o motocykly určené převážně pro jízdu po zpevněné komunikaci (asfaltové, betonové silnice).
Fantazii se meze nekladou. Pohonné jednotky nejsou nijak omezené ani konstrukce podvozků. Stroje v této kategorii musí plnit základní prvky třídy Café Racer.
Pozor! V zařazení přihlášeného stroje do kategorie Café Racer – Bike má právo veta odborná porota a pořadatelé! Soutěžící stroje NEMUSÍ MÍT platnou RZ a OTP.
5. Café Racer – Scrambler
Všechny sportovně laděné motocykly přestavěné nebo upravené v klasickém stylu (vzhledově inspirované sportovními motocykly od 50. do konce 70. let s klasickými tvary)
Jedná se o motocykly ve stylu „retro enduro“ nebo také jako Scrambler, Tracker, Flattrack.
Jde o motocykly určené převážně pro jízdu po nezpevněné komunikaci (polní a lesní cesty, závodní flattrack a plochodrážní okruhy).
Fantazii se meze nekladou. Pohonné jednotky nejsou nijak omezené ani konstrukce podvozků. Stroje v této kategorii musí plnit základní prvky třídy Café Racer.
Pozor! V zařazení přihlášeného stroje do kategorie Café Racer - Scrambler má právo veta odborná porota a pořadatelé! Soutěžící stroje NEMUSÍ MÍT platnou RZ a OTP.
6. Modified Harley DavidsonVšechny druhy motocyklů poháněné výhradně originálními agregáty Harley-Davidson a Buell s použitím alespoň 80% originálního rámu. Bez rozdílu objemu a roku výroby. Tyto motocykly musí mít platnou RZ a OTP (českou nebo zahraniční). |
Powerd by Harley-Davidson Praha |
7. Freestyle / Championship ClassKategorie toho nejlepšího. "Freestyle" bez jakýchkoliv omezení a hranic! Všechny zcela nově postavené motocykly s libovolnou pohonnou jednotkou. Radikální customy nemusí mít RZ ani OTP! |
8. Old School
Přestavěné či od základu konstruované stroje, jejichž základ (rám, nebo motor) je tvořen komponenty z motocyklových veteránů a klasiků (do roku výroby 1980). S tím souvisí i zbytek použitých materiálů a jejich zpracování. Pohonná jednotka může být jakákoli, avšak musí být vyrobena jinde, než v ČR. Motocykly této kategorie nemusí mít RZ, ani OTP.
DALŠÍ SOUTĚŽNÍ KATEGORIE VYHLÁŠENÉ PRO ROK 2019
Top Paint (volná třída)
Lakýrnická a airbrusherská kategorie. Hodnotí se nejen kvalita a technika laku, či airbrushe, ale celkové pojetí a ztvárnění motocyklu. Motocykly do této kategorie vybere zvláštní porota (mistři airbrushe, lakýrníci…) ze všech motocyklů přihlášených do soutěž
The best of Bohemian Custom Bike 2019
Jediný, největší pohár pro nejzajímavější, respektive nejvýraznější stroj ze všech kategorií. To nejlepší z výstavy Bohemian Custom Bike 2019 určí pouze odborná porota.